Wat is analytics?

Analytics is de studie en meting van strategische en tactische resultaten. Het is het gebruiken en analyseren van informatie uit verschillende metingen (demografische gegevens, 2013 datasets, veel voorkomende valkuilen, en metrieken) om een bruikbare conclusie te trekken. Deze conclusie kan van strategische waarde zijn of van tactische waarde – u bepaalt welke voordat u begint.

Wie doet het werk?

Er zit een gat in de traditionele manier van inhuren voor analytics.

Wie voor deze rol wordt aangenomen, moet kennis hebben van data-analyse en de belangrijkste verschillen kennen. Deze traditionele rollen, samen met andere, worden langzaam uitgefaseerd en vervangen door strategische analisten. Deze analisten hebben doorgaans diepere zakken dan de gemiddelde analist, maar worden doorgaans gecompenseerd met markttarieven, omdat ze anders niet te compenseren zijn.

Typisch loon voor een analist is $ 80.000, maar kan aanzienlijk variëren, afhankelijk van het bedrijf, bureau, het beheer van toegewezen analist, project, en het aantal jaren gewerkt met het bedrijf. De tarieven stijgen bij analyseprojecten en bepaalde posities zijn populair bij bepaalde firma's.

Hoe werkt een analyticus?

Analytics kan een combinatie zijn van interne en externe middelen, voetafdrukken, video's enzovoort. Enkele veel voorkomende voorbeelden van analyse zijn: verkeersanalyse, gedrag van klanten en werknemers, statistieken, bedrijfsmodellen, gegevensstromen, informatiearchitectuur, rubrics, data warehouses, enzovoort.

Digitale analytics omvat desktop-, laptop- en mobiele analytics. Footprint analytics omvat winkel- en online CRM en andere modules. Online CRM vereist dat werknemers toegang hebben tot CRM via een webbrowser, terwijl andere modules van analytics tools bieden voor sneller en effectiever klanten- en werknemersbeheer, e-commerce en CRM-integratie.

d) Kunt u aangepaste rapporten leveren?

eker Pas op! Voordat u een project aanvaardt, moet Google Analytics in staat zijn om aangepaste rapporten te produceren die een breed scala aan informatie bestrijken. Als ze dat niet kunnen, neem dan geen genoegen met minder. Als de rapporten niet zo geweldig zijn, kunt u de experts om tips vragen. Bedenk wel dat experts alleen betrouwbaar overkomen als ze eerder aan soortgelijke databases hebben gewerkt.

Klanten houden over het algemeen van een standaard rapport formaat, tenzij je te maken hebt met zeer gespecialiseerde producten. Zorg ervoor dat de rapportage van uw tariefgegevens standaard is, en vergelijk meerdere firma's om te zien welke betrouwbaarder zijn.

2) Biedt u offsite-rapportage aan?

U moet nagaan of uw aanbieder u verbruikbare en offsite-rapporten aanbiedt. Deze stellen u in staat de gegevens in afzonderlijke bestanden te bewaren en ze te integreren met uw bestaande financiële systeem. Bij de offsite rapporten kunt u kiezen voor horizontale of verticale rapportage, en de optie kiezen die het beste bij u past.

3) Biedt u verschillende prijsopties?

Verschillende prijsopties kunnen beschikbaar zijn, afhankelijk van uw behoeften. U kunt kiezen voor mensanalyse of machineanalyse, database of magazijn in kaart brengen, en order- of verkooptracking. Als u de prijs te veel opdrijft in uw poging om het pakket aan te passen, betaalt u misschien uiteindelijk te veel.

U wilt er absoluut zeker van zijn dat u bij het juiste bedrijf koopt. Als u het gevoel hebt dat u goed weet wat er met uw bedrijf aan de hand is, dan kunt u altijd rondkijken totdat u het beste bedrijf voor uw behoeften hebt gevonden.

Categories: Blog